Uvod

Prava strategija za najboljše rezultate

Uvod v optimizacijo za iskalnike

Najpomebnejši elementi pri optimizaciji

Kako iskalniki rangirajo spletne strani

Razlika med iskalnikom in imenikom

Kaj pomeni neetična optimizacija za iskalnike

KAKO ISKALNIKI RANGIRAJO SPLETNE STRANI


Iskalniki za rangiranje spletnih strani v svojih rezultatih iskanj, uporabljajo matematične formule. Te matematične formule se imenujejo algoritmi za rangiranje (ranking algorithms).

Ti algoritmi so med najbolj čuvanimi skrivnostmi v podjetjih, ki posedujejo določen iskalnik. Na srečo, pa obstajajo tudi ljudje, ki te skrivnosti odkrivajo. Eden izmed načinov, so tudi tekmovanja v optimizaciji spletnih strani za iskalnike in kasnejša primerjava rezultatov in postopkov.

 

Ključ do uspeha je vsebina

Ko pajki iskalnikov indeksirajo vašo spletno stran, analizirajo HTML kodo vaše spletne strani. Kje na spletni strani se pojavijo določene ključne besede? Katere besede so napisane z uporabo krepkega besedila? Kakšno besedilo ste uporabili v naslovih?

Seznam je zelo dolg. In veliko je elementov, ki jih iskalniki upoštevajo pri analizi vaše spletne strani. Dobra kombinacija vseh teh elementov, pa zvišuje rangiranje vaše spletne strani v iskalnikih.

Naprimer: spletna stran, ki v naslovu vsebuje besedno zvezo "Oblikovanje spletnih strani" je zelo verjetno pomebna za ljudi, ki bodo v iskalnik vpisali besedo "Oblikovanje spletnih strani"

Nekateri so še vedno mnenja, da je za visoko rangiranje v iskalnikih dovolj, če se na spletni strani pogosto pojavlja njim pomebna ključna beseda. Res je, da je to delovalo v začetku pojave iskalnikov. Danes zmorejo iskalniki prepogosto uporabo določene besede ali besedne zveze tudi zaznati. Iskalniki zaradi zagotovitve relevantnejših rezultatov (ki je direktno povezana z njihovo kvaliteto - od tu sledi tudi potreba po skrivnostnosti), nočejo biti prevarani. Najoptimalnejši odstotek, ki naj bi ga zasedale ključne besede na celotni vsebini spletne strani naj bi bil od 3% do 7%. Preuporabo ključnih besed, iskalniki kaznujejo z začasno ali celo trajno izklučitvijo take spletne strani iz njihovih iskanj.

Ključ do visokih pozicij v iskalnikih je torej uporaba pravih ključnih besed v pravih elementih in količini na vaši spletni strani. Iskalniki imajo zelo radi spletne strani, ki so bogate z besedilom in nudijo spletnim uporabnikom veliko koristnih informacij.

 

Kako dešifrirati algoritme za rangiranje?

Kot je bilo že zgoraj omenjeno, iskalniki ne dajejo podatkov o algoritmih za rangiranje. Imamo pa možnost, da te algoritme do neke mere tudi sami dešifriramo z primerjavo visoko uvrščenih spletnih strani v rezultatih iskanj za določeno ključno besedo.

Spletne strani, ki so uvrščene visoko v rezultatih iskanj za določeno ključno besedo, so očitno storile nekaj pravilno. Analiza vseh ključnih elemntov nam da odgovor na vprašanje, kaj moramo storiti, da bo naša spletna stran v iskalnikih enako rangirana.

 

Ključni dejavniki zunaj spletne strani

Poleg elementov znotraj spletne strani (on-page factors), moramo za visoke uvrstitve v iskalnikih upoštevati tudi zunanje dejavnike (off-page factors). Najpomebnejši dejavniki pri rangiranju v iskalnikih zunaj spletne strani so:

1. Število in kvaliteta povezav, ki kažejo na vašo spletno stran.

2. Starost spletne strani (kako dolgo je spletna stran že dejavna na svetovnem spletu).

3. Število uporabnikov, ki kliknejo na vašo povezavo v rezultatih iskanj v iskalnikih.

Le nekaj iskalnikov upošteva starost spletne strani (Google je eden izmed njih), še manj pa jih šteje tudi število klikov na vašo povezavo. Tukaj je treba povedati, da se kliki iz istega računalnika (IP naslova) ne štejejo kot različni kliki, tako da goljufija iz tega naslova ni mogoča. Če s kliki na lastno povezavo pretiravate, bo iskalnik vašo spletno stran res uvrstil na prvo mesto, vendar bo to veljalo v rezultatih, ki bodo vidni le na vašem računalniku (istem IP naslovu).

Najpomebnejši dejavnik zunaj spletne strani je zato število in kvaliteta povezav, ki kažejo na vašo spletno stran (link popularity). Več kot je povezav in kvalitetnejše kot so, višje bo vaša spletna stran rangirana v iskalnikih. Če je več kot ena spletna stran optimirana za določeno ključno besedo, bo najverjetneje višje postavljena tista, na katero kaže več kvalitetnih povezav.

Povedati je treba, da je število povezav enako pomebno kot njihova kvaliteta. Kvaliteta se meri po tem, ali je spletna stran v istem jeziku kot vaša spletna stran, in če je ali tudi vsebuje vam pomebne ključne besede. Google daje pomen tudi page rank-u (page rank je Google-ova lestvica vrednosti spletne strani; 0 = najslabše, 10 = najboljše) spletne strani, katera vam namenja povezavo. Opozoriti je potrebno na to, da povezava iz spletne strani, ki je zaradi goljufanja izključena iz rezultatov iskanj, močno škoduje tudi rezultatom vaše spletne strani (zaradi te povezave iskalnik vašo spletno stran rangira nižje).

Težko je doseči visoke rezultate v iskalnikih, če nimate kvalitetnih vhodnih povezav. Prav tako je težko doseči dobre rezultate s stranjo, ki ima veliko povezav, pa le-ta ni optimirana. Kvalitetna optimizacija zahteva oboje, tako veliko kvalitetnih vhodnih povezav, kot kvalitetno on-page optimizacijo za vaše najpomebnejše ključne besede.