Uvod

Prava strategija za najboljše rezultate

Uvod v optimizacijo za iskalnike

Najpomebnejši elementi pri optimizaciji

Kako iskalniki rangirajo spletne strani

Razlika med iskalnikom in imenikom

Kaj pomeni neetična optimizacija za iskalnike

KAJ JE TO NEETIČNA OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI ZA ISKALNIKE


Obstojajo podjetja in proizvajaci programske opreme za optimizacijo spletnih strani za iskalnike, ki se poslužujejo tudi t.i. neetične optimizacije, oziroma različnih trikov za hiter dvig ranga spletne strani. Taka optimizacija daje pod vprašaj kvaliteto rezultatov iskanj.

Zaradi pojava t.i. neetične optimizacije, se iskalniki vedno trudijo (eni bolj, drugi manj), da bi odkrili umetno povzdignjeno spletno stran in jo kaznovali (z nižjim rangiranjem, začasno izključitvijo ali celo trajnim izbrisom iz svojih iskanj).

V ta namen se tudi parametri algoritmov, po katerih iskalniki določajo vrednost spletnih strani vedno spreminjajo. Eden osnovnih namenov iskalnikov je (vsaj v teoriji), da zagotovijo čim objektivnejše rezultate iskanj.

Če bi se torej odločili, da se boste poslužili programske opreme, ki uporablja neetično optimizacijo, se morate zavedati, da svojo spletno stran izpostavljate velikemu tveganju. Enako je s podjetji, ki ponujajo optimizacijo spletnih strani za iskalnike.

 

Iskalniki imajo za neetično optimizacijo sledeče tehnike optimiranja:

1. "Doorway" strani - to so strani, ki so napolnjene s ključnimi besedami in zato tudi visoko v iskalnikih, za te ključne besede. Po kliku na povezavo na tako optimirano spletno stran, uporabnika avtomatično preveže na drugo (pravo) stran, ki pa seveda ni več nujno optimirana za iskalnike in tudi ne ponuja kvalitetne vsebine (je npr. sestavljena pretežno iz slik).

2. Prenasičenost s ključnimi besedami - kot smo že povedali, je optimalna gostota ključnih besed od 3% do 7%. Večjo gostoto imajo iskalniki za prenatrpanost s ključnimi besedami.

3. Skrito besedilo in povezave - npr. belo besedilo na belem ozadju, skrite povezave, ki kažejo na strani, katerih namen so samo ključne besede, itd.

4. Ponavljanje vsebine ali strani.

5. Nepovezane in centralizirane spletne strani, ki vsebujejo samo povezave (link farms).

6. Ostale metode, v katerih je lahko prepoznaven vzorec ponavljanja.

S takimi metodami je sicer možno dobiti hitre in kratkotrajne rezultate, vendar na dolgi rok pomenijo skoraj sigurno izključitev iz vseh pomebnih iskalnikov. Zato še enkrat - svojo spletno stran boste s takimi posegi izpostavili velikemu tveganju.

 

Etična optimizacija za iskalnike pomeni simbiotičen odnos

Etična optimizacija pomeni, da bodo zmagovalci vsi:

1. Iskalniki: Zmagajo, ker so ponudili relevantne rezultate, ki iskalcu nudijo spletne strani s kvalitetno in njim pomebno vsebino. Če smo v nekem iskalniku dobili dobre rezultate, pomeni da bomo v istem iskalniku še iskali.

2. Iskalci (spletni uporabniki): Zmagajo, ker so dobili to, kar so iskali. Če so iskali npr. vegetarianske recepte, so dobili stran z vegetarianskimi recepti.

3. Lastniki spletnih strani: Zmagajo, ker so na spletno stran dobili kvalitetne in usmerjene obiskovalce (obiskovalce, ki so iskali to, kar ponuja njihova spletna stran).

Etična optimizacija (v nadaljevanju samo optimizacija) torej pripomore k dobrobiti spletnim uporabnikom, lastnikom spletnih strani in iskalnikom.