Uvod

Prava strategija za najboljše rezultate

Uvod v optimizacijo za iskalnike

Najpomebnejši elementi pri optimizaciji

Kako iskalniki rangirajo spletne strani

Razlika med iskalnikom in imenikom

Kaj pomeni neetična optimizacija za iskalnike

NAJPOMEBNEJŠI ELEMENTI PRI OPTIMIZACIJI


Spletne strani so narejene iz različnih elementov, ki sestavljajo celoto - spletno stran. Vsi ti elementi so vstavljeni v html kodo vaše spletne strani. Kako boste te elemente na strani uporabili, pa se direktno odraža v dobrih ali slabih rezultatih v rezultatih iskanj v iskalnikih. Imate dve možnosti; ali pokličete strokovnjaka, da zadeve uredi namesto vas, ali pa si vzamete nekaj časa in zadeve preučite sami.

Spletna stran je sestavljena iz vseh elementov, ki jih lahko najdemo v okviru le-te. Tukaj je nekaj elementov, ki imajo največji vpliv na rangiranje vaše spletne strani v iskalnikih.

 

Naslov spletne strani (Title)

Naslov spletne strani je besedilo med <title> ... in ... </title> značkami v HTML kodi na spletni strani. Primer bi bil <title>Optimizacija spletnih strani za iskalnike</title>

 

Meta značka za ključne besede (Meta keywords)

Meta značka za ključne besede dovoljuje, da sami poveste, katere ključne besede so za vas pomebne in jih smatrate kot relevantne pri iskanju vaše spletne strani. Vse Meta značke naj bi bile nameščene med <head> ... in ... </head> značkami v HTML kodi na vaši spletni strani. Treba je omeniti, da veliko iskalnikov te značke ne uporablja več (vendar tudi ni škodljivo če jo na spletni strani imate).

Ključne besede in besedne zveze ločimo z vejico (lahko tudi razmakom, vendar ni nujno).

Primer Meta značke za ključne besede bi bil: <meta name="keywords" content="izdelava spletnih strani, izdelava internet strani, optimizacija za iskalnike">

Ključnih besed, naj ne bi bilo več kot 30. Velja, da manj kot je vpisanih ključnih besed, bolj jih iskalniki vrednotijo, zato naj bi bilo optimalna izbira nekje med 3 in 4 ključnimi besedami oziroma besednimi zvezami.

 

Meta značka za opis spletne strani (Meta description)

Meta značka za opis spletne strani, dovoljuje, da kratko opišete vašo spletno stran. Veliko iskalnikov ta opis tudi pokaže v svojih rezultatih iskanj. To tudi pomeni, da značka dovoljuje, da imate vpliv na to, kaj se bo pokazalo v rezultatih iskanj v nekaterih iskalnikih.

Primer Meta značke za opis bi bil: <meta name="description" content="Kvalitetna optimizacija spletnih strani za višje uvrstitve v iskalnikih".

 

Osrednja vsebina na spletni strani (Body text)

Osrednja vsebina spletne strani pomeni besedilo, ki ga obiskovalci lahko vidijo na vaši spletni strani. To besedilo ne vključuje HTML ukazov, komentarjev, ipd. Bolj kot je besedilo vidno, lažje ga lahko pajki (pajke (po ang. - spiders) imenujemo sisteme iskalnikov za indeksacijo spletnih strani) iskalnikov indeksirajo (indeksacija pomeni sistem branja in shranjevanja informacij, ki jih iskalniki dobijo na spletnih straneh). Vsebina je eden najpomebnejših (če ne najpomebnejši) elementov pri optimizaciji spletnih strani za iskalnike.

 

Prvi stavek osrednje vsebine

Prvi stavek je stavek, ki se najprej pojavi za <body> značko v HTML kodi na vaši spletni strani. Nekateri iskalniki dajejo ključnim besedam veliko večji pomen, če so le-te prisotne tudi v prvem stavku. Nekateri iskalniki prvi stavek uporabijo tudi kot opis spletne strani v njihovih rezultatih iskanj (drugi za to uporabijo Meta description značko, kot je bilo že zgoraj omenjeno).

Pozorni moramo biti na to, da prvi stavek na vaši spletni strani, ni nujno tisti, ki ga mi vidimo kot prvega. To je odvisno od oblikovanja spletne strani in sestave HTML kode. S postavitvijo spletne strani s CSS 2 spletnim standardom se lahko tem težavam elegantno izognemo.

Iskalniki imajo prvi stavek vedno za prvega, ne glede na to, kje se le-ta na spletni strani pojavi.

 

Prvi odstavek

Za prvi odstavek se šteje prvih 25 besed na vaši spletni strani. Prvemu odstavku posvetimo enako pozornost, kot prvemu stavku.

 

Naslovi

Pod H1 (headline 1) naslove štejemo besedilo, ki je postavljeno med <h1> ... in ... </h1> značke v HTML kodi. Nekateri iskalniki dajejo posebno pozornost besedam, ki se pojavijo v naslovih.

Primer: <h1>Vaša najpomebnejša ključna beseda ali besedna zveza </h1>

 

Zaključek

Spletne strani so sestavljene iz mnogo elementov, prav vsak pa lahko pomebno vpliva na rezultate iskanj v iskalnikih in posledično rangiranje vaše spletne strani. V povezavi z elementi, ki jih lahko najdemo na spletni strani (on-page factors), imajo zelo veliko vlogo tudi tisti, zunaj nje (off-page factors). Več o tem lahko izveste v naslednjem poglavju - kako iskalniki rangirajo spletne strani.