Spletni marketing

Majhne pozornosti, ki naredijo velike razlike

Dvignite zaupanje

Uporabite jasno, pravilno in učinkovito besedilo

Optimirajte podstrani za naročanje

UPORABITE JASNO, PRAVILNO IN UČINKOVITO BESEDILO


Naslednja zelo pomebna stvar pri spletnem marketingu je, da vašo spletno stran naredite zanimivo za obiskovalce. Vsak obiskovalec hoče dobiti takoj odgovor na vprašanje "Kaj naj bi bilo na strani dobrega zame?"

V prvem odstavku na prvi strani vaše spletne strani, naj bi odgovorili na tri vprašanja:

1. Kaj delate (kaj spletna stran predstavlja)?

2. Zakaj naj bi obiskovalec ostal na vaši spletni strani in si jo ogledal?

3. Kakšne so prednosti, ki jih dobi stranka v poslovanju z vašim podjetjem?

Če na ta osnovna vprašanja ne boste odgovorili, bodo obiskovalci povprečno zapuščali spletno stran veliko hitreje. Ljudje niso vedno tako zelo zainteresirani za poslovanje z vašim podjetjem, zato jih morate v to prepričati z dobrim, prodajno usmerjenim besedilom.

Vsi pomebni marketiški strokovnjaki pravijo, da preden se odločite pisati prodajno besedilo, morate poskrbeti za to, da storitev ali izdelek, ki ga predstavljate zares dobro poznate in v njega tudi verjamete. Če ne, ga ne bi smeli prodajati.

Prepričljivega besedila ne morete napisati, če za svojim izdelkom ali storitvijo ne stojite 100%. Prepričani morate biti, da vašim strankam delate uslugo (in to naj ne bi bilo samo vaše prepričanje, ampak tudi dejansko stanje), ko jim ponujate vaš izdelek ali storitev.

 

Kaj bo vaša stranka pridobila v poslovanju z vami?

Vaše stranke si želijo pridobiti korist, ko kupijo vaš izdelek ali storitev. Kaj lahko naredite dobrega za njih? Prednost, ki jih stranka pridobi ob nakupu od vašega podjetja, bi morala biti prva stvar, ki jo obiskovalec lahko na spletni strani prebere. Najpomebnejše dele besedila poudarite. Če obiskovalec ne dobi tega sporočila po prvih nekaj sekundah, bo vašo stran najverjetneje zelo hitro zapustil.

Ljudje na spletnih straneh ne berejo vsega besedila, ampak le-to le "preletijo" (zelo drugače, kot pri časopisu), ustavljajo pa se samo na poudarjenih točkah, kot so naslovi, podnaslovi, povezave, kreoka besedila, ipd. Naj te točke govorijo o prednostih, ki jih lahko pridobijo v sodelovanju z vami.

 

Ne mešajte lastnosti oziroma posebnosti vašega izdelka z njegovimi prednostmi

Razlikovati morate med lastnostmi, ki jih ima vaš prodajni artikel ali storitev in prednostmi, ki jih za vašo stranko le-ta prinaša. Posebnosti so lastnosti, ki jih ima vaš izdelek, prednosti pa so pozitivne obljube, ki jih prinaša.

Če naprimer prodajate uro na sončne celice, bi bil primer opisa posebnosti: "Ura ima vgrajene nove 38/12 sončne celice". Prednost, ki jo ima stranka ob nakupu pa je: "Privarčevali boste denar, ker vam ne bo več potrebno kupovati novih baterij".

Na najpomebnejšem delu vaše spletne strani (prvi odstavek in celotna prva stran), ne dolgočasite vaše obiskovalce s tehničnimi lastnostmi in podatki, zgodovino podjetja, itd. Povejte jim, kaj bo vaš produkt naredil dobrega za njih in kaj bodo z nakupom pridobili. Mogoče jim bo vaš izdelek ali storitev prinesel priložnost za boljši zaslužek, jim bo prihranil nekaj časa, pomagal do boljšega počutja, itd.

Do tehničnih podatkov naj obiskovalec pride postopoma in le po svoji želji. Tehnični podatki naj bodo na podstraneh, ki jasno povedo, da predstavljajo samo tehnične podatke.

 

Dobri naslovi bodo pritegnili pozornost

Kot je bilo že omenjeno, ljudje na spletnih straneh besedilo "skenirajo" (preletijo) in ga ne berejo. Olajšajte vašim obiskovalcem nalogo z razdelitvijo vašega besedila na različne odstavke. Vsak odstavek naj ima naslov, ki jasno pove, kaj lahko obiskovalec v odstavku prebere. Dober naslov bi moral jasno povedati, kaj odstavek pod njim predstavlja, hkrati pa bi moral vzpodbuditi tudi željo po branju tega odstavka.

V naslovih bolj uporabljajte besede kot so: "brazplačno, dokazan, preizkušen, prednosti, prvi, odkritje, celovit, ekskluziven" in se izogibajte besedam, kot: "ali bi, lahko bi, ampak, ne bi smeli, ...". Pozornost usmerite tudi na to, da tako v besedilu, kot naslovih, več uporabljate besede "vi, vaši, vas, ...", kot "jaz, mi, nas, ...".

Ne pozabite, vaše stranke niso osredotočene na vas in vaše poslovanje. Izvedeti želijo le, kakšne koristi lahko imajo same v poslovanju z vami.

 

Na koncu, obiskovalcu povejte, kaj naj stori

Prodajno besedilo končajte s tem, da obiskovalcu poveste, kakšen je njegov sledeči korak, naprimer: "Kliknite tukaj za naročilo in takojšnjo dostavo na dom".

 

Ne zavajajte

Zgornje nasvete uporabite za prepričljivejše besedilo na vaši spletni strani, vendar ne pozabite, da vaših strank ne smete zavajati. Zavajanje se po pravilu vrne s slabim glasom in ugledom, sodnimi tožbami, slabim poslovanjem in zahtevki po vračilu denarja.

Ko se ljudje končno odločijo za nakup, jih ne odvrnite z zapleteno stranjo za kontakt ali naročilo.