Optimizacija za iskalnike

Kako začeti

Top 10 optimizacija

Splošni nasveti o optimizaciji

Pomebnost veljavnosti HTML kode

Kontrolni seznam

Nasveti za vpis v iskalnike in imenike

PageRank

OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI ZA PRVIH 10 MEST V REZULTATIH ISKANJ


Vpis spletne strani v iskalnike, je popolnoma brez pomena, če vaša spletna stran ni optimirana za visoke uvrstitve v njih. Če je vaša spletna stran v rezultatih iskanj na 834 mestu, lahko na letni ravni pričakujete največ 2 obiskovalca s strani iskalnikov (oba seveda po čistem naključju).

Večina iskalnikov prikaže na eni svoji strani rezultatov iskanj 10 zadetkov, velika večina spletnih uporabnikov, pa pogleda le prvo stran rezultatov. Če je vaša spletna stran uvrščena na 11 ali nižje mesto, pomeni, da ste zgrešili veliko obiskovalcev (če spletna stran predstavlja podjetje, pomeni to tudi veliko potencialnih strank).

Statistični podatki različnih iskalnikov kažejo na to, da preko prve strani rezultatov iskanj pogleda manj kot 25% iskalcev, preko druge strani pa le 10%.

Iz tega razloga lahko rečemo, da je uspešna optimizacija za iskalnike tista, ki zagotovi uvrstitve na prvi strani rezultatov iskanj v iskalnikih za določeno ključno besedo.

Prvi in najpomebnejši korak pri optimizaciji spletne strani za uvrstitve v prvih deset rezultatov, je analiza visoko rangiranih strani. Poskusite ugotoviti, katere elemente imajo izpopolnjene in seveda poskusite narediti zadeve bolje. Še enkrat ... kar najprej poskusite tudi določiti, koliko sredstev bo optimizacija zahtevala (na kako visoki ravni so optimirane visoko rangirane spletne strani za vaše najpomebnejše ključne besede).

Spletna stran mora biti optimirana za izbrane ključne besede pred vpisom v iskalnike. Vašo spletno stran optimirajte za vam najpomebnejše iskalnike (parametri po katerih iskalniki razvrščajo spletne strani, se od iskalnika do iskalnika nekoliko razlikujejo). V Sloveniji sta najpomebnejša Google in Najdi.si.

 

Analiza visoko uvrščenih spletnih strani

Kot smo že omenili, je analiza visoko uvrščenih spletnih strani potrebna, ker so te strani optimizacijo naredile pravilno (oziroma bolje kot druge), da lahko ta mesta tudi zasedajo (pay-per-click seveda ni vštet - iskalniki lahko visoka mesta za določene ključne besede tudi prodajajo - vsak klik na sponzorirano povezavo je potrebno plačati).

Za analizo in pregled HTML kode je potrebno nekaj truda in časa, vedeti pa je potrebno tudi to, katere elemente je potrebno analizirati. Najpomebnejši elementi za analizo so:

 

Gostota ključnih besed

Gostota ključnih besed nam pove, kolikšen odstotek celotnega teksta (vsebine) na spletni strani zasedajo ključne besede. Naprimer, če vzamemo ključno besedo "avto", celotno besedilo bi pa bilo "prodam avto", bi ključna beseda bila ena od dveh, torej bi bila v tem primeru gostota ključnih besed 50%. Optimalna gostota ključnih besed v besedilu na spletni strani je od 3% do 7%.

 

Povezave

Količina in kvaliteta vhodnih povezav (link popularity). Najučinkovitejše so povezave iz spletnih strani, ki vsebujejo vaše ključne besede (torej sorodnih, a ne konkurenčnih spletnih strani). Najboljše vhodne povezave so besedilne povezave, sestavljene iz nam pomebnih ključnih besed.

Napačen primer bi bil: Za odličen recept mediteranske solate, kliknite tukaj.

Pravilen primer bi bil: Odličen recept za pripravo mediteranske solate, si lahko ogledate na spletni strani mediteranska solata.

 

Pomebni elementi

Ključne besede v naslovih in podnaslovi (h1, h2, h3, ...), krepka besedila, besedilne povezave (izhodne).

Ključne besede v domeni, naslovu spletne strani (in podstraneh) in opis spletne strani (in podstrani).