Optimizacija za iskalnike

Kako začeti

Top 10 optimizacija

Splošni nasveti o optimizaciji

Pomebnost veljavnosti HTML kode

Kontrolni seznam

Nasveti za vpis v iskalnike in imenike

PageRank

KAKO ZAČETI Z OPTIMIZACIJO SPLETNE STRANI ZA ISKALNIKE



Prvi (in tudi napomebnejši) del optimizacije spletne strani za visoke uvrstitve v iskalnikih je izbira ključnih besed. Ključna beseda (oziroma besedna zveza), je beseda, za katero mislimo, da jo bodo ljudje najpogosteje vpisovali v iskalnike, ko bodo iskali našo storitev (oziroma vsebine, ki jih naša spletna stran predstavlja). Ključnih besed je lahko več, najbolj pametno pa je, da se osredotočite le na nekaj nejprimernejših, saj je bolje, če je vaša spletna stran visoko uvrščena za nekaj primernih ključnih besed, kot da daje povprečne rezultate za obilico nepomebnih in neprimernih.

Pri izbiri ključnih besed, se poskusite postaviti v kožo iskalca. Poskusite tudi odmisliti vaše strokovno znanje, saj ga vaši iskalci verjetno ne bodo imeli (razen če je spletna stran strokovne narave). Vprašajte družinske člane in prijatelje, kaj bi oni vpisali v iskalnik, če bi iskali vsebino, ki jo predstavlja vaša spletna stran.

 

Izbira ključnih besed in jakost konkurence

Pri izbiri ključnih besed morate biti pozorni tudi na jakost konkurence - to je velikost in kvaliteta visoko rangiranih spletnih strani za vam pomebne ključne besede. Naprimer, velika razlika bi bila, če bi se odločili, da spletno stran optimirate za besedno zvezo "padalsko društvo", kot npr. za "Search Engine Optimization". Prva bi potrebovala le nekaj ur vašega časa za najvišje uvrstitve, za drugo pa z delom 20 ljudi po 8 ur na dan v enem letu, še vedno ne bi mogli garantirati najvišjih mest v iskalnikih.

Torej izbira ključnih besed pomeni tudi določeno kalkulacijo. In sicer vaših zmožnosti pri optimizaciji (če bi se odločili za optimizacijo sami, ali vam to dovoljuje čas in znanje, oziroma, če bi se odločili za strokovnjake ali bi vam to dopuščala finančna sredstva), smiselnosti (ali bi vam stran prinašala dobiček, ali bi bila to neprofitna spletna stran) in jakosti konkurence.

Na splošno je bolje, če spletno stran optimirate za ključne besede, ki nimajo tako velike konkurence. To bi lahko primerjali z ribiči, ki vsi v istem jezeru lovijo na isto vabo (npr. črve), čeprav so v jezeru tudi ribe, ki prijemljejo na druge vabe. Sicer je rib, ki prijemljejo na druge vabe občutno manj, vendar če z drugimi vabami (npr. kruh, koruza) lovite sami, vam to daje veliko večje procentualne možnosti za uspeh (če ste sami, pride procentualno na vas veliko večje število rib). Povsem enako je s ključnimi besedami in besednimi zvezami. Ljudje v iskalnike ne vpisujejo zgolj predvidene besede in besedne zveze. Poskusite ugotoviti, katere so še "prave vabe" za vašo stran in, če je konkurenca za vaše najpomebnejše ključne besede prevelika, optimirajte spletno stran za "manj popularne" ključne besede.

 

Naslednji korak

Ko ste določili ključne besede in besedne zveze, je čas, da vašo spletno stran za te besede tudi optimirate. Samo optimirana spletna stran dosega visoke rezultate v iskalnikih. Optimizacijo spletne strani za iskalnike delimo na 5 pomebnih korakov:

1. Izbira ključnih besed

2. Preverjanje HTML kode za morebitne napake (HTML validation)

3. Optimizacija elementov na spletni strani

4. Pridobivanje kvalitetnih povezav, ki kažejo na vašo spletno stran

5. Vpis v iskalnike in imenike

Preverjanje HTML kode zagotavlja, da bodo pajki iskalnikov vsebino na vaši spletni strani lahko prebrali (indeksirali).

Optimizacija elementov na spletni strani zagotovi, da bodo iskalniki lahko določili o čem vaša spletna strani "govori".

Kvalitetne povezave zagotovijo "popularnost" spletne strani.

Vpis v iskalnike in imenike poskrbi, da je vaša spletna stran tudi uradno prisotna na internetu.